dimarts, 8 de gener del 2008

La vida és música

PARAULA
Música (music,música)
Art que s'expressa mitjançant l'ordenació dels sons en el temps

REFLEXIÓ
Si gaudim de la vida com gaudim de la música, i ens prenem la vida com una obra musical; no hi haurien tantes crispacions, tants recels ni parlant clar i en català, tanta mala llet. I la gent no es dedicaria a discutir si aquí s'ensenya en català o en castellà o en xinès mandarí. Ja que el que és important, és que els menuts, que el que fan és aprendre, l'únic que han de fer és adquirir coneixements, i jo crec que això continua igual de bé. No trobeu que és necessari que el sistema educatiu segueixi com està? Jo al igual que molts catalans, he après en un sistema educatiu, que no m'ha deixat aïllat del món, ja que sóc capaç de parlar en castellà o en català indistintament. Crec que els polítics se'ls hauria de jutjar i condemnar, cada cop que crispen a la gent. I se'ls hauria de callar amb una garjola. No desnaturalitzem les coses.

Salut i força!

3 comentaris:

Anònim ha dit...

I la música és vida...

Unknown ha dit...

Com diu en Manu, la música és vida. Si els polítics escoltessin més música potser no prendrien algunes decisiones eixalabrades que prenen.
Pel que fa a la llengua, jo penso que l'ensenyament l'hem de cursar en la llengua materna i a partir d'aquí, quantes més llengües sapiguem millor: anglès, francès, castellà, xinès,....
Salut!

LoveSick ha dit...

Si sapigueras com està d'arraconat la música en català al País Valencià, mare meua, només en tenim música cutre tradicional (perquè n'hi ha de música tradicional molt bona, també arraconada) i la resta en castellà. Per cert ahir em vaig quedar reflexionant al voltant de la situació del català a València: Entrevistava Cristina Tárrega (valenciana) a María Abradello (cutre star de Canal9 i madrilenya). La primera preguntava en castellà i la segona responia en valencià. No vaig veure el programa però en llegir el tema vaig pensar: On anem a parar si els de fora fan més per la nostra llengua que nosaltres?