diumenge, 27 de gener del 2008

Glicines

PARAULA:
Glicina
Liana caducifòlia de la família de les papilionàcies, de tiges robustes, fulles pinnaticompostes, flors d'un blau violeta o blanques, en grans raïms pènduls, i llegum pilós originària de l'Àsia Oriental i cultivada en pèrgoles i murs (Wisteria sinensis o Glycine sinensis).











Exhibició de glicina (Oriol Lladó)

REFLEXIÓ

Les glicines són unes flores precioses, com es pot veure a la foto de més amunt. Vaig aprendre aquest substantiu i molts d'altres noms de flors i plantes llegint Mercè Rodoreda. Coincidint amb l'Any Rodoreda, em proposo recuperar algunes d'aquestes paraules que jo, com a urbanita que sóc, desconec força.

4 comentaris:

Chamaerops ha dit...

Realment són molt boniques. Jo les he vist, i poder estar sota aquest sostre de Glicines és tot un luxe.

Un mot molt bonic!

Unknown ha dit...

Bona proposta, la de recuperar aquestes paraules. Jo també sóc una enamorada de la narrativa de Mercè Rodoreda i de les flors. Si no m'equivoco les glicines fan molta olor! Una abraçada!

Què t'anava a dir ha dit...

Havia vist la planta, però desconeixia el seu nom.

Teresa Bosch ha dit...

La glicina també és un aminoàcid.